1. YLEISTÄ
1.1 Vastaamme kirjeisiin 5 arkipäivän sisällä. Mikäli sinulla on kysyttävää tai haluat lisätietoja tilauksesta, ota rohkeasti yhteyttä asiakaspalveluun.
1.2 Vastaanotamme maksut euroissa.

2. TILAAMINEN
2.1 Voit tilata tuotteita verkkokaupastamme ilman rekisteröitymistä, mutta myönnämme rekisteröidyille käyttäjille lisäetuja. Järjestelmämme on turvallinen ja kätevä käyttää, ja henkilökohtaiset tietosi pysyvät turvallisesti suojattuina.
2.2 Tilauksen suorittaaksesi sinun on tehtävä seuraavat vaiheet:
1) Lisää sopiva(t) tuote/tuotteet ostoskoriin
2) Siirry ostoskoriin napsauttamalla sivun yläosassa olevaa ostoskoripainiketta.
3) Täytä vaaditut kentät
5) Napsauta ”Tee tilaus” -painiketta ja maksa tilaus. Nyt sinun tarvitsee vain odottaa, kunnes tilauksesi on valmis ja saat vahvistusviestin.

3. TILAUKSEN MAKSU
3.1 Maksun suoritettuasi siirry takaisin valitsemalla ”Takaisin kauppaan”.
3.2 Voit maksaa tilauksesi nopeasti ja turvallisesti verkkopankki-, luottokortti- tai mobiilimaksulla.
3.3 Tilaus käsitellään heti, kun suorittamasi maksu on välittynyt.

3.5 MAKSUNVÄLITYS JA MAKSUTAVAT

Luottokorttimaksut tapahtuvat  kolmannen osapuolen hallinnoiman Checkout palvelun kautta. Asiakkaan korttitiedot tallentuvat Checkout-palveluun.

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Checkoutilla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi Terrakivi Oy:lle. Jos tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, Checkout on välittänyt maksusi.

Verkkokauppa eli Medifum.fi toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Mikäli haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, ole suoraan yhteydessä meihin.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot. (english)

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

4. TOIMITUS
4.1 Kun olet onnistuneesti suorittanut tilauksesi maksun, saat sähköpostiisi vahvistuksen “Tilaus vahvistettu” sekä yksityiskohtaiset tiedot tilauksesta. Mikäli et ole vastaanottanut kyseistä vahvistusta, olethan yhteydessä asiakaspalveluun. Kun tilauksesi on kerätty, saat sähköpostivahvistuksen “Tilauksesi on suoritettu/valmis”.
4.1.1 HUOM! Emme toimita juhla-/pyhäpäivinä.
4.2 Tarkemmat tiedot toimitustavoista sekä -kustannuksista löydät Toimitustiedot -sivulta.
4.3 Mikäli tilausta ei noudeta ajoissa ja se palautuu Terrakivi Oy:lle, asiakas on velvoitettu maksamaan palautukseen liittyvät kustannukset sekä mahdollisesti myös lähetyskustannukset. Mikäli asiakas on valinnut toimitustavaksi noudon jälleenmyyjältä, asiakas on velvollinen noutamaan tilauksen 3 kalenterikuukauden kuluessa. Mikäli tilausta ei noudeta, se peruutetaan eikä tilauksesta maksettua summaa palauteta.

5. PALAUTUSOIKEUS
5.1 Asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus ja sekä vaihtaa tai palauttaa tilauksen 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta ilmoittamatta syytä. Mikäli sopimus irtisanotaan, asiakkaan on palautettava tuotteet viimeistään 14 päivän kuluessa.
5.2 Tuotteet voidaan testata sekä tarkistaa soveltuvuus/sopimattomuus, mutta asiakkaan on varmistettava, että tuotteet säilyvät vahingoittumattomina. Tuotteet voidaan testata/tarkistaa vastaavasti kuin vähittäiskaupassa ennen ostoa.
5.3 Palautettavan tuotteen on oltava vastaavassa, alkuperäisessä pakkauksessaan ja kunnossaan kuin se oli asiakkaalle toimitettaessa. Mikäli tuotteen pakkaus on mahdollista avata vahingoittamatta sitä, on asiakas velvoitettu toimimaan näin. Mikäli tuotteen alkuperäinen pakkaus on vaurioitunut tai tuote ei ole palautushetkellä uutta vastaavassa kunnossa, on myyjällä oikeus pidättää tuotteen arvo – korvausmäärä ilmoitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian.
5.4 Mikäli palautuksen syy ei ole väärä tai viallinen tuote, ostaja vastaa tilauksen palauttamisesta aiheutuvat kustannukset.
5.5 Ostajan on palautettava tuotteet 14 päivän kuluessa tavaran toimittaneelle kuljetusliikkeelle.
5.6 Palautamme sopimuksen mukaiset maksut ostajalle tuotteiden vastaanottamisen jälkeen, viimeistään 14 päivän kuluttua palautushakemuksen vastaanottamisesta. Maksu palautetaan tilauksessa käytetylle maksutavalle.
5.7 Voimme kieltäytyä hyvityksen suorittamisesta, kunnes tuote/tuotteet on palautettu tai ostaja on esittänyt palautustodistuksen.
5.8 Verkkokaupan ei tarvitse korvata kuluttajalle tavanomaisen toimituksen ylittäviä kustannuksia.
5.9 Verkkokaupalla on oikeus vetäytyä myynnistä ja vaatia tuotteet takaisin mikäli hinta on alle markkinahinnan hintavirheen vuoksi.
5.10 Palauttaakseen tilauksen asiakkaan tulee täyttää palautuslomake: Palautuslomake
5.11 Reklamaatioaika on 2 vuotta. Mikäli tuotteet vioittuvat 6 kuukauden kuluessa ostosta, oletetaan että ne ovat olleet olemassa jo ostohetkellä, ellei myyjä osoita toisin. Kuluttajan on todistettava 6 kuukauden kuluttua tavaran ostamisesta, että kyseessä on valmistusvirhe, eikä kuluttajan omasta väärinkäytöstä johtuva vika.
5.12 Vian ilmetessä ostajalla on velvoite ottaa yhteyttä verkkokauppaamme 2 kuukauden kuluessa sähköpostitse osoitteeseen info@medifum.fi. Verkkokauppa vastaa kuluttajan valitukseen kirjallisesti tai kirjallisesti toistettavissa olevassa muodossa 15 päivän kuluessa.
5.13 Palautusoikeus ei koske avattuja hygieniatuotteita tai tuotteita, jotka valmistetaan tai joita muunnellaan asiakkaan toiveiden mukaisesti.

6. TIETOSUOJA
6.1 Asiakkaan henkilötietoja käsitellään henkilötietosuojalain mukaisesti.
6.2 Terrakivi Oy kerää kuluttajan henkilötietoja luodessaan asiakastiliä ja/tai tilausta suorittaessa.
6.3 Käsiteltävät henkilötiedot ovat asiakkaan nimi, sähköpostiosoite, matkapuhelinnumero ja kulutustottumukset.
6.4 Terrakivi Oy käyttää henkilötietoja palvelujen tarjoamiseen, kehittämiseen ja yksilöintiin – sis. myynti ja henkilökohtaiset tarjoukset.
6.5 Syöttämällä ja vahvistamalla tietotonsa verkkokauppaan asiakas myöntää oikeuden henkilötietojen keräämiseen ja käsittelyyn sekä toimittaa toimittaa logistiikkakumppanille toimitukseen tarvittavat tiedot.
6.6 Terrakivi Oy:llä on oikeus käyttää kuluttajan asuin- tai sijaintiosoitetta mainonnan ja muun tiedon kuluttajalle välittämiseen.
6.7 Kuluttajalla on oikeus kieltäytyä milloin tahansa henkilötietojensa keräämisestä ja käyttämisestä, ellei se ole tarpeen sopimusehtojen noudattamiseksi tai tavaroiden toimittamiseksi. Edellä mainittua suostumusta henkilötietojen käyttöön ei voida peruuttaa takautuvasti.
6.8 Henkilötietoja käytetään suoramainontaan vain mikäli kuluttaja on antanut suostumuksensa Terrakivi Oy:n verkkosivustolle.
6.9 Kuluttajan henkilökohtaiset pankkitunnukset ovat turvallisesti salatut eikä Terrakivi Oy:llä ole pääsyä niihin.
6.9.1 Terrakivi Oy ei välitä asiakkaan henkilötietoja kolmansille osapuolille.
6.10 Terrakivi Oy:llä on oikeus välittää asiakkaalle Facebook Messenger -kampanjoita, -uutisia ja tilauksiin liittyviä ilmoituksia.

7. MUUT EHDOT

7.1 TAKUU JA VIRHEVASTUU:
7.1.1 Terrakivi Oy vastaa asiakkaalle ja asiakas Terrakivi Oy: lle vahingoista, jotka toisille osapuolille on aiheutunut näiden ehtojen rikkomisesta Viron voimassaolevan lainsäädännön mukaisesti.
7.1.2 Terrakivi Oy ei ole vastuussa asiakkaalle aiheutuneista vahingoista tai tuotteen toimituksen viivästymisestä, jos tuotteen vahingoittuminen tai viivästyminen johtuu olosuhteista, joihin Terrakivi Oy ei voinut vaikuttaa ja joiden saapumista Terrakivi Oy ei voinut tai ei voinut ennakoida (ylivoimainen este).

7.2 VELVOITTEIDEN LAIMINLYÖNTI:
7.2.1 Velvoitteiden laiminlyönti on tilauksen ehtojen täyttämättä jättämistä tai virheellistä täyttämistä, mukaanlukien viivästyminen.

7.3 OIKEUSKEINOT:
7.3.1 Jos verkkokauppa on rikkonut velvoitteitaan, asiakas voi:
1) vaatia velvoitteen täyttämistä,
2) kieltäytyä suorittamasta maksua,
3) vaatia vahingonkorvausta,
4) peruuttaa tai purkaa sopimuksen,
5) vaatia hinnanalennustaa,
6) veloittaa viivästyskorkoa (taloudellisen velvoitteen täyttämisen viivästymisen yhteydessä).
7.3.2 Mikäli velvoitteita on laiminlyöty, voi asiakas ryhtyä oikeuskeinoihin, ellei laissa tai sopimuksessa toisin määrätä. Velvoitteen laiminlyönnistä johtuvan oikeussuojakeinon käyttö ei riistä asiakkaalta oikeutta vaatia korvausta velvollisuuden rikkomisesta aiheutuneista vahingoista.
7.3.3 Asiakas ei voi vedota Terrakivi Oy:n suorittamaan velvoitteen laiminlyöntiin tai käyttää oikeussuojakeinoja mikäli sopimusrike johtuu asiakkaan omasta teosta tai hänestä johtuvista olosuhteesta tai tapahtumasta, jonka riskinkantovastuu asiakkaalla on.

7.4 ASIAKASOIKEUDET RIITATILANTEISSA
7.4.1 Asiat, joita ei ole erikseen ratkaistu näissä ehdoissa, noudatetaan Suomen voimassa olevaa lainsäädäntöä.
7.4.2 Erimielisyyksien ratkaisemiseksi asiakas voi ottaa yhteyttä Euroopan unionin kuluttajariitojenratkaisualustaan (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=FI), kuluttajaneuvontaan  (https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/) tai tuomioistuimeen.

Mikäli sinulla on kysyttävää, ole yhteydessä meihin: info@medifum.fi tai puh. 0400 114 752